Контрольная работа по «Английскому языку»

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 20 Июня 2013 в 12:34, контрольная работа

Описание

1. Vocabulary and Grammar Exercises.
1. 1. (16 x 1 point) Supply the articles where necessary. Write your answers (a, an, the or ‘−’) in the boxes.
1.8. (9 x 2 points) Complete each sentence with the correct form of 'make' or 'do'. Translate the sentences into Russian.
2. Business Communication. Telephoning and Business Letters.
2.1. (6 x 2 points) Choose the best responses. Write your answers in the boxes.
3.2. (6 x 3 points) For questions 1-6, you have to chose the option (А, В, С or D) which best matches the information in the text. Give your reasons.

Работа состоит из  1 файл

английский контр работа.docx

— 33.01 Кб (Скачать документ)

Федеральное агентство по образованию

Государственное образовательное  учреждение

высшего профессионального  образования

«Санкт-Петербургский государственный

инженерно-экономический  университет»

 

Кафедра иностранных языков

 

Контрольная работа №3 по дисциплине

 

«Иностранный язык»

(английский)

 

Выполнила: __________________________

 

Студент __________ Специальность ___________________

Группа ______________  № зачетной книжки  ______________

 

 

 

Преподаватель: _____________________________

                                     (Фамилия И.О.)

Должность: __________________________________

                                  (уч. степень, уч. звание)

 

Оценка: _____________ Дата: ________________

 

 Подпись: __________________________________

 

 

 

Санкт-Петербург

2013

1. Vocabulary and Grammar Exercises.

       1. 1. (16 x 1 point) Supply the articles where necessary. Write your answers (a, an, the or ‘−’) in the boxes.

1.

-

 

9.

an

2.

a

10.

an

3.

the

11.

a

4.

an

12.

the

5.

a

13.

an

6.

a

14.

the

7.

the

15.

the

8.

a

16.

-


 

1.2. (10 x 1 point) Read this magazine article about organising a conference. Choose the correct word to fill each gap, from А, В or С below. Write your answers (letters A, B or C) in the boxes.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

A

A

B

B

B

C

A

B

C

A


 

1.3. (8 x 1 point) Are the following sentences right or wrong? If wrong, correct them.

  1. Right.
  2. Right.
  3. Wrong. I could not do anything, until you talk to a lawyer.
  4. Wrong. We told them that the present lab need to be expanded.
  5. Right.
  6. Wrong. They agreed looking at these figures again.
  7. Wrong. We replied that we wanted keep it confidential.
  8. Wrong. I've planned a series of assessment seminars. I will run the first one of August 1.

 

1.4. (4 x 2 points) Read the sentences given here and decide which of the given meanings is the correct one. Write your answers (letters A, B or C) in the boxes.

 

1

2

3

4

B

B

A

B


 

1.5. (8 x 1point) Match each verb on the left with a noun on the right to form common partnerships. Use each word once only. Write your answers (letters a, b … or h) in the boxes.

1

2

3

4

5

6

7

8

c

a

d

e

f

h

g

b


 

1.6. (8 x 1 point) Complete each sentence with the opposite of the word in brackets. Choose from the following list. Use each word once only.

1

2

3

4

5

6

7

8

G

C

E

B

D

H

A

F


 

1.7. (8 x 1 point) Choose the correct word for each sentence. Write the words in the boxes.

1.

journey

2.

living

3.

measurements

4.

rise

5.

receipt

6.

remind

7.

tell

8.

sensitive


 

1.8. (9 x 2 points) Complete each sentence with the correct form of 'make' or 'do'.  Translate the sentences into Russian.

 

  1. We have done a considerable profit on the sale of that land.

              Мы уже получаем значительную прибыль от продажи этой земли.

  1. I've got all these invoices to make before I can go home.

У меня должны быть все эти счета-фактуры, прежде чем я смогу вернуться  домой.

  1. The business was so run down when she took it over that nobody expected her to do such a success of it.

Бизнес катился вниз, когда она  взяла его под свое руководство, что никто не ожидал, что ее ждет успех.

  1. Something as simple as changing the size of the lettering on the packet can make all the difference to your sales.

Что-то простое, как изменение размера  надписи на пакете может изменить ваши продажи.

  1. Increasing production will make even more demands on machinery which is already breaking down at an alarming rate.

Увеличение производства будет  повышать спрос на машины, которые  уже и так ломаются с тревожными темпами.

  1. They could make with some computer paper in the wages office.

Они могли бы сделать некоторую  компьютерную бумагу в офисе заработной платой.

  1. We've did away with the old system of clocking in.

Мы покончили со старой системой синхронизации.

  1. A customer has done a complaint about one of our salespeople.

Клиент подал жалобу на одного из наших продавцов.

  1. In fact, Gravers have done us a favour by launching their product first. We can learn from their mistakes.

На самом деле, Gravers сделал нам одолжение, запустив свой первый продукт. Мы можем учиться на своих ошибках.

 

 

2. Business Communication. Telephoning and Business Letters.

2.1. (6 x 2 points) Choose the best responses. Write your answers in the boxes.

1

2

3

4

5

6

A

A

B

A

C

A


 

2.2. (9 x 1point) Complete these two conversations with sentences from the list below. Use each sentence only once. Write your answers (letters A, B … or I) in the boxes.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

H

D

C

G

B

F

A

E

I


 

2.3. (16 x 2 points) Below you will see parts of three letters answering an enquiry. Put the correct word or phrase in each blank. Choose from the following list. Use each item once only. Write your answers (letters A, B … or P) in the boxes.

1.

C

 

9.

L

2.

B

10.

E

3.

A

11.

P

4.

J

12.

N

5.

O

13.

F

6.

H

14.

K

7.

M

15.

G

8.

I

16.

D




 

 

2.4. (15 points) You have lost your pocket calculator, and you want to order a new one. You need to make a written request to your Supervisor, Ann Ray.

TO: Ann Ray

Equipment requisition form

Добрый день! Мне нужна замена карманного калькулятора. Мой калькулятор перестал отвечать на запрос. Могу ли я рассчитывать на его замену? Подтвердите мой запрос пожалуйста. Yours sincerely.

 

3. Reading.

3.1. (30 points) Read the text below about handling complaints. Translate the text into Russian.

Обработка жалоб. 
 
1. Крупные компании имеют специальный отдел рассмотрения жалоб клиентов. Жалобы могут делаться "на рабочем месте", то есть, в момент покупки. Если это просто вопрос изменения или обмена товара, продавец может справиться с ней самостоятельно. Некоторые проблемы являются более сложными, касающиеся: поврежденного товара, требования на возврат средств или жалобы на грубость сотрудников. В этот момент Руководитель обычно вызывается на разговор с клиентом. Но если проблема не может быть решена, которая обычно в том, что клиент отказывается слушать, или принять предлагаемое решение, то он ссылается на кого-то выше, как, например, менеджер магазина. Или, если магазин является частью национальной сети, жалоба будет рассматриваться в главном офисе.. 
2. Политика крупных сетевых магазинов: " Признать, что клиент прав". Они продают млрд. штук в год, и они знают, что не все их имущество будет идеальным. Они понимают, таким образом, что большинство (если не все) жалобы потребителей являются оправданными. 
3. Это все, о лояльности клиентов. Что, если магазин отказывается прислушиваться к жалобу клиента (независимо от того, обоснованные или необоснованные)? В магазине, то есть несчастный клиент, но никто не сделал того, чтобы клиент был счастлив. Такой клиент не вернется. Но если в магазине выслушают, вежливо решат проблему, а затем предложат замену или возврата денег, с извинением, если необходимо, то клиент будет оставаться верным. 
4. Недавнее исследование показало, что жалобы клиентов растут. Самая распространенная жалоба касается сотрудников, которые являются малоэффективными, потому что они обычно мало знают о том продукте, который они продают. Вторая вещь, которая заставляет клиентов злиться – это когда приходится ждать слишком долго, чтобы его обслужили. В последнее время многие продавцы сократить эксплуатационные расходы, используя меньшее количество персонала, так там просто не хватает продавцов или персонала на кассе. 
5. Не понятно, почему количество жалоб растет. Может быть, стандарты обслуживания идут вниз, но более вероятное объяснение заключается в том, что люди сегодня жалуются больше. Общественные организации, рассказывая людям, что они могут ожидать и что делать, если они недовольны, породили поколение клиентов, которые знают свои права и не бояться требовать их.

3.2. (6 x 3 points) For questions 1-6, you have to chose the option (А, В, С or D) which best matches the information in the text.  Give your reasons.

1

2

3

4

5

6

C

A

B

A

B

 

  1. If it is just a matter of changing or exchanging goods, the sales assistant can deal with it. Some problems are more complicated: damaged goods, a request for a refund or a complaint about staff rudeness.
  2. Or, if the store is part of a national chain, the complaint will be dealt with by Head Office.
  3. The policy of the big chain stores is: 'Accept that things can go wrong and put them right.'
  4. But if the store listens politely, checks the problem, and then offers a replacement or a refund, with an apology if needed, the customer will remain loyal.
  5. Recently, many retailers have cut running costs by employing fewer staff, so there simply aren't enough sales assistants or staff at the checkout desks.
  6. Citizens' Charters, telling people what they can expect and what to do if they are dissatisfied, have produced a generation of customers who know their rights and not afraid to demand them.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список использованной литературы:

  1. Бонк Н.А. Курс для начинающих. Английский для международного сотрудничества. – М.: Высшая школа, 2005.
  2. Clarke S. In company : Elementary  2005.
  3. Cotton D. Market leader. New edition. Intermediate business English course book / Cotton D., Falvey D., Kent S.  2007.  
  4. http://translate.yandex.ru/
  5. «Business communication» Слепович B.C., 2002

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Информация о работе Контрольная работа по «Английскому языку»