Контрольная работа по "Деловому иностранному языку"

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 05 Марта 2013 в 23:17, контрольная работа

Описание

I. Прочитайте и устно переведите на русский язык весь текст.
II. Определите , являются ли утверждения:
а) истинными
b) ложными
c) в тексте нет информации
III. Найдите лексические эквиваленты к выражениям из текста.
IV. Определите основную идею текста.
V. Расположите фразы диалога в правильной последовательности. (Соедините цифры и буквы) Внесите ваши ответы в таблицу. Перепишите диалог в правильном порядке/

Работа состоит из  1 файл

на сдачу_1_kurs_angl.yaz_.doc

— 83.50 Кб (Скачать документ)

Федеральное государственное образовательное

бюджетное учреждение высшего профессионального  образования

 

«ФИНАНСОВЫЙ УНИВЕРСИТЕТ

ПРИ ПРАВИТЕЛЬСТВЕ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ»

 

ЗАОЧНЫЙ ФИНАНСОВО-ЭКОНОМИЧЕСКИЙ  ИНСТИТУТ

 

 

 

 

Кафедра иностранных языков

 

                             Факультет  Финансы и кредит

 

                      Специальность   Бакалавр экономики

 (направление)

 

 

 

 

 

 

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА №  1

 

по дисциплине    ДЕЛОВОЙ ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК

 

 

 

 

                                         

                                     Исполнитель: ___________________

                                                                           (ФИО)

                                     Курс 2         группа  ___№ 12______

                                     Номер зачетной книжки  __________

                                     Руководитель: ____Гучетль С.К._

                                                               (должность, ФИО)

 

                                                  

                                        

 

                                         Москва 2012

 

                                              Вариант 1

 

I. Прочитайте и устно переведите на русский язык весь текст.                           

Переведите письменно  первый абзац.

 

 

                                   Retaining good staff.

 

        An organization’s capacity to identify, attract and retain high-quality, high-performing people who can develop winning strategies has become decisive in ensuring competitive advantage. High performers are easier to define than to find. They are people with limitless energy and enthusiasm. They are full of ideas and get things done quickly and effectively. They inspire others not just by pep talks but also through the sheer force of their example. Such people can push their organizations to greater and greater heights. However, not all high performers are stolen, some are lost. High performers generally leave because organizations do not know how to keep them. Money remains an important motivator but organizations should not imagine that it is the only one that matters.  In practice, high performers to take for granted that they will get a good financial package. They seek motivation from other sources.

       High performers are very keen to develop their skills and their curriculum vitae. Offering time for regeneration is another crucial way for organizations to retain high performers. Work needs to be varied and time should available for creative thinking and mastering new skills.  They will not want to feel that success they are winning for the organization is lost because of the inefficiency of others or by weaknesses in support areas. Above all, high performers – especially if they are young – want to feel that the organization they work for regards them as special. If they find that it is not interested in them as people but only as high performing commodities, their loyalty is minimal. On the other hand, if an organization does invest in its people, it is much more likely to win loyalty from them and create a community of talent and high performance that will worry competitors.

                  

   

Выполнение: 

                                   Как сохранить хорошую команду.

 

                Необходимость для организации определить, привлечь и удержать высококвалифицированных, высоко-исполнительных людей, способных развивать побеждающие стратегии является определяющим фактором победы в конкурентной борьбе. Высококачественного исполнителя легче определить, чем отыскать. Это люди с неограниченной энергией и энтузиазмом. Они полны идей и делают все быстро и эффективно. Они вдохновляют других не просто разговорами, но и тем, что воспитывают их на своем примере. Такие люди способны продвигать свои организаторские способности на все более и более высокий уровень. Однако, не все высоко исполнители продвигаются по службе, некоторые уходят. Высококачественные исполнители в большинстве случаев уходят, потому что организации не знают как их удержать. Деньги остаются важным мотиватором, но организации не должны воображать себе, что это единственное что имеет значение. На практике высококвалифицированным исполнителям предоставляют в качестве награды хорошую финансовую поддержку. Они же зачастую ищут мотивацию из других источников.

  

 

II. Определите , являются ли утверждения:

      а) истинными

      b) ложными

      c) в тексте нет информации

 

  1. Work doesn’t need to be varied.
  2. High performers are very keen to develop their skills.
  3. High performers are very ambitious people.

 

Внесите ваши ответы в таблицу.

 

 

Выполнение:

                 1.

                2.

                     3.

       b) ложными

     а) истинными

        а) истинными


 

 

 

III. Найдите лексические эквиваленты к выражениям из текста.

 

 

  1. people who can develop winning strategies 

2. enthusiasm

3. high performers 

4. loyalty

5. organization

6. motivation

7. money remains an important motivator to work

8. regeneration

9. skill

10. competitor

       a)  a strong feeling of interest and enjoyment about something and eagerness

            to be involved in it   

b)  creative people

c) the quality of remaining faithful to principles, country etc

d) high-performing people who can develop winning strategies

e) eagerness and willingness to do something without needing to be told or forced to do it

f) an ability to do something well, especially because you have learned and practised it

g) a  group such as a business that has formed for a particular purpose

h) a person, team, company etc that is competing with another

i) making something develop and grow strong

j) we all go to work to earn money 


 

Внесите ваши ответы в  таблицу.

 

 

Выполнение: 

b

i

d

e

g

a

j

c

f

h


 

 

 

 

IV. Определите основную идею текста.

 

a) Winning success

b) Identifying high performers

c) Motivating high-calibre staff

 

Выполнение: 

a) Winning success

 

 

V. Расположите фразы диалога в правильной последовательности.   (Соедините цифры и буквы) Внесите ваши ответы в таблицу. Перепишите диалог в правильном порядке/

 

 

a) Hi Ann. How are you?

b) Hello Bob, nice to meet you.

c) Fine, thanks. I haven’t seen you for ages. How’s everything going?

d) )  That’s good.

e) Pretty well at the moment. I got promoted last year, so I’m now head

    of data processing. I’m in charge of about thirty people.

 

 

Выполнение:

b

a

c

e

d


 

 

 

 

VI. Расположите части делового письма в правильном порядке. (Соедините буквы и цифры ) Внесите ваши ответы в таблицу.  Перепишите письмо в правильной последовательности.

 

 

  1. Dear Mr A Fountain,
  2. 6 Lakeside Road
        1. Alton,

UK

5th March

Customer number: AF2789

Tel: mob 07790 74820

  1. I am writing to complain about the computer that I bought from your

company last week. I am unhappy with the computer. I’d like you to send

one of your technicians to my house as soon as possible to fix it. I hope to hear from you in the near future, and can be contacted at any time on the mobile number above.

  1. Mr A Fountain

Springbourne Technologies

Unit 7, Riverside Business Park

Wilham

  1. Yours sincerely

 Chris Brown

 

 

 

Выполнение: 

b

a

c

d

e


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Информация о работе Контрольная работа по "Деловому иностранному языку"