Роль классного руководителя в формировании национального самосознания и формировании межнациональных отношений

Автор работы: Пользователь скрыл имя, 18 Февраля 2013 в 04:17, курсовая работа

Описание

Целью данной работы мы ставили изучение возможностей, которыми обладает работа классного руководителя в деле формирования у учащихся национального самосознания и культуры межнациональных отношений. Соответственно, объектом и предметом исследования являлись традиционные формы работы классного руководителя с учащимися и возможности для использования этих форм в решении обозначенной выше задачи.

Содержание

1. Вступление 3
2. Важнейшая функция воспитания подрастающего поколения страны – возрождение
национального самосознания белорусов. 4
3. Основные элементы структуры национального самосознания. 6
4. Формы и методы работы по развитию национального самосознания 11
5. Работа классного руководителя по формированию иммунитета к фактам
проявления национализма и экстремизма. 18
6. Заключение 22
Список использованной литературы 24

Работа состоит из  1 файл

Курсовая.docx

— 48.64 Кб (Скачать документ)

языка своего народа.

С этой целью оказывается  возможным наполнить традиционные формы работы

классного руководителя с  учащимися национальным содержанием, что будет

способствовать знакомству учащихся с традициями, культурой, языком

белорусского народа. Кроме  того, перспективным направлением воспитательной

работы классного руководителя с учащимися является привлечение  учащихся к

созданию и работе в  клубах, чья деятельность направлена на изучение истории,

культуры, традиций, обычаев  и  языка белорусского народа.

Вместе с тем,  классному  руководителю необходимо учитывать  национальный

состав учащихся. Хорошо, и даже необходимо,  если работа по изучению

белорусской культуры будет  вестись параллельно со знакомством  с культурой,

традициями и обрядами других народов. Это поможет преодолеть чувство на

циональное самомнение, самовозвеличивание, чувство нацио­нальной

исключительности и позволит почувствовать учащимся место белорусской

культуры, как равной среди  равных в ряду других культур народов  мира.

     Список использованной  литературы

1.     Адзиев А Межнациональные семьи и вопросы воспитания // Советская

педагогика 1991 №12

2.     Анатольева Н. С. Культура асобы i міжнацыянальныя адносіны / /

Адукацыя i выхаванне - 1993 - №11

3.     Асипова Н А Общение школьников в многонациональной среде // Советская

педагогика - 1991 - №12

4.  Болдырев Н.И. Классный руководитель. Изд.2-е.- М.: Просвещение, 1978

5.  В.П.Комаров Приоритетные  направления воспитания культуры  межнационального

общения м о л о д е ж и.. // Вестник ОГУ – 1999 №3

6.     Гарунов Э Г О формировании национальной и интернациональной позиции

учащихся // Советская педагогика -1989 - №10

7.     Гегель Г.  В. Ф. Эстетика. М., 1968.

8.     Канцэпцыя выхавання у нацыянальнай школе Беларусі // Настаўніцкая

газета -1993 - 5 мая

9.     Кочетов А.  Кожокорь В. Нет народа лучше другого К проблеме воспитания

у школьников культуры межнациональных  отношений // Народное образование -

1991 -№8

10. Латыш М. I. Сення. Заўтра. Вечна. Адраджэнне нацыянальных традыцый у

выхаванні моладзі // Адукацыя i выхаванне - 1992 -№6

11. Лозка А. Беларускі народны каляндар. Мн.: Полымя 1992

12. Любіць Радзіму // Народная асвета - 1993   №10

     Приложение

     Практычнае заданне: “План учебно-воспитательной работы классного

руководителя”(для 9 – 10 классов)

     Асноўныя мэты выхаваўчай работы.

1.     Садзейнічанне развіццю прыродных задаткаў і творчага патынцыялу асобы

вучня.

2.     Выхаванне павагі да закону, развіцце грамадянскай і сацыяльнай

адказнасці.

3.     Далучэнне вучняў да сістэмы культурных каштоўнасцей, адраджэнне

беларускіх абрадаў і святаў.

- Вераснеўская пара  -- шмат кругом ва ўсіх дабра (верасень, кастрычнік,

лістапад)

Свята “Добры дзень школа” 02.09.2002

Тыдзень ведаў 02.- 07. 09.2002

Свята “Багач” 21.09.2002

Тыдзень міласэрнасці 28.09 – 04.10

Дзень маці – канцэрт віншаванне 13.10

Свята “Пакроў” 14.10

Падрыхтоўка і ўдзел у школьным фестывалі “Спадчына” 01.10 – 30-10

Удзел у школьным фестывалі беларускай нацыянальнай культуры, прысвечанаму

120-годзю з дня нараджэння Янкі Купалы і Якуба Коласа. 14.11-25-11.

Абрад “Дзяды” 22.11.2002

Абрад “Восеньскія вячоркі” 27.11.

     Тэматычныя класныя гадзіны

Урок ведаў, прысвечаны Якубу Коласу і Янке Купале – песнярам Беларусі.

Наведванне Музея ткацтва.

Гутарка з народнымі майстрамі з Цэнтра нацыянальных культур і рамесел.

Агляд літаратуры “Мая родная мова”.

Сустрэча з кіраўніком літаратурнага аб’яднання “Надзвінне”.

     Інфарматыўныя гадзніны

“Дажынкі” – рэспубліканскае свята ўраджаю.

Гарачыя кропкі планеты.

Сення ў свеце.

     Мікрадаследаванні

Анкетаванне “Ці ведаешь ты гісторыю роднго краю”.

Вялікую радасць на вуліцу, у хату прынеслі Каляды – зімовыя святы.

Абрад “Юр’еў дзень”

Гульня “Каляды” (адбываецца ў мікрараене школы)

Навагодняя вечарына

Тыдзень прававых ведаў

Святочная праграма, прысвечаная Дню аборонца Айчыны.

Удзел у школьным мітынгу, прысвечанаму Дню аборонцы Айчыны.

     Тэматычныя класныя гадзіны

Наведванне выставы пляценых вырабаў з лазы ў Центры нацыянальных культур і

рамесел.

Гутарка з супрацоўнікамі краязнаўчага музея “Полацк у XIX стагоддзі”

Славутыя сыны Беларусі – Янка Купала і Якуб Колас.

Сустрэча з удзельнікам вайны ў Аўганістане.

     Інфарматыўныя гадзніны

Падзеі раена

Дзень абароны правоў чалавека: нашы правы і абавязкі.

     Мікрадаследаванні

Мае адносіны да рэлігіі

“Праводзіны зімы”

Канцэрт-віншаванне да 8 сакавіка.

Абрад “Масленіца”

Акцыя “Дзень зямлі”

Вахта памяці. Канцэрт-віншаванне ветэранаў Вялікай Айчыннай вайны.

Свята “Гуканне вясны”

Свята”Вялікдзень”

Апошні званок.

     Тематычныя класныя гадзіны

Нізкі паклон табе, жанчына!

Што мы ведаем пра свята “Саракі”.

Адкуль пайшло свята “Благавешчанне”.

Сустрэча з ветэранамі.

Размова аб светлам дні “Радуніца”

Прагулка “Мой любімый горад”

     Інфарматыўныя гадзніны

Маці – самае дарагое ў свеце.

Свята 9 Мая

     Мікрадаследаванні

Якім ты хацеў бы бачэць свой родны город.

     Список использованной  литературы

13. Адзиев А Межнациональные семьи и вопросы воспитания // Советская

педагогика 1991 №12

14. Анатольева Н. С. Культура асобы i міжнацыянальныя адносіны / / Адукацыя i

выхаванне - 1993 - №11

15. Асипова Н А Общение школьников в многонациональной среде // Советская

педагогика - 1991 - №12

16. Болдырев Н.И. Классный руководитель. Изд.2-е.- М.: Просвещение, 1978

17. В.П.Комаров Приоритетные  направления воспитания культуры  межнационального

общения м о л о д е ж и.. // Вестник ОГУ – 1999 №3

18. Гарунов Э Г О формировании национальной и интернациональной позиции

учащихся // Советская педагогика -1989 - №10

19. Гегель Г. В. Ф. Эстетика. М., 1968.

20. Канцэпцыя выхавання у нацыянальнай школе Беларусі // Настаўніцкая газета

-1993 - 5 мая

21. Кочетов А. Кожокорь В. Нет народа лучше другого К проблеме воспитания у

школьников культуры межнациональных  отношений // Народное образование - 1991

-№8

22. Латыш М. I. Сення. Заўтра. Вечна. Адраджэнне нацыянальных традыцый у

выхаванні моладзі // Адукацыя i выхаванне - 1992 -№6

23. Лозка А. Беларускі народны каляндар. Мн.: Полымя 1992

24. Любіць Радзіму // Народная асвета - 1993   №10


Информация о работе Роль классного руководителя в формировании национального самосознания и формировании межнациональных отношений